کارنمای معلمی و منابعی
نوشته شده توسط : مدیر

در راستای استفاده دانشجومعلمان در منابع پژوهشی مانند کارنمای معلمی و منابعی که این مباحث را ارائه می دهند، صحبت زیاد است. در سالهای اخیر دانشجویان دانشگاه فرهنگیان مسائل پژوهشی و آموزشی خود را مانند کارنمای معلمی که یک مسئله و پروژه مهم و دقیق است از سایت های اینترنتی و فضای مجازی جستجو می کنند.کارنمای معلمی همانطور که همگی می دانیم مهمترین مسئله و پژوهش عملی است که دانشجویان رشته علوم تربیتی در ترم پایانی با آن سر و کار دارند.اگر مفهوم کارنمای معلمی و پروژه پایانی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به درستی درک شود، در آینده معلمانی قوی و پژوهشگر و به تبع دانش آموزانی کوشا و محقق داریم و اگر به مسائلی همچون کارنمای معلمی و سایر موارد پژوهشی توجه و دقت کافی نشود. متاسفانه شاهد معلمانی بی توجه در امر تدریس و دانش آموزانی کم کار و با سطح علمی پایین خواهیم بود.در واقع هدف بحث اصلی ما در رابطه با مسئله کارنمای معلمی که مطرح نمودیم این است که به این مقوله توجه قابلی شود و دانشجویان عزیز از کنار این موضوع سرسری رد نشوند.در رابطه با مسائل پژوهشی و مسائل مربوط به جستجوی دانشجویان در رابطه با منبع آنها مسائل مهم دیگری هم وجود دارد که به آنها اشاره می کنیم.پ

پژوهش کارآموزان و منبع قوی آنها

یکی دیگر از پژوهش های عملی بخصوص در کارآموزی بحث کنش پژوهی است.کنش پژوهی یک پژوهش عملی دقیق است که مانند دیگر پژوهش ها چون اقدام پژوهی،درس پژوهی،روایت پژوهی و… به مقوله دانشجویان دانشگاه فرهنگیان مربوط می شود.در کنش پژوهی کارآموزان می کوشند که خود را جای معلم مربوطه و سرپرست کارآموزی قرار دهند. بعد از حس معلمی که در کارآموزان شکل می گیرد به بررسی وضعیت کلاس و نقاط قوت و ضعف آن می پردازند.در مرحله آخر در جهت رفع مشکلات و موانعی که در کلاس وجود دارد و بهبود وضعیت مربوطه تلاش می کنند.نکته قابل توجه اینکه کنش پژوهی به دو صورت قابلیت اجرایی دارد.صورت اول کنش پژوهی فردی است که دانشجویان عزیز و گرامی به صورت تکی به این مهم دست می زنند. و صورت بعدی کنش پژوهی گروهی است.در این وضعیت چند دانشجو که اهدافی شبیه هم دارند یک کلاس را به عنوان محیط کارآموزی خود در نظر گرفته و تمامی تلاش خود را در راستای بهینه سازی مشکلات کلاس به کمک همدیگر می نمایند.این نمونه کنش پژوهی تاثیر بیشتری داشته و بیشتر توصیه می گردد.

استفاده از منبع پیک های هفتگی

نکته آخر که باید به آن اشاره کنیم بحث پیک آدینه است.ممکن است از خود بپرسید پیک آدینه تا چه حدی می تواند بر روی دانش آموزان و همچنین دانشجومعلمان تاثیر گذار باشد؟ در جواب باید گفت که خیلی زیاد! پیک آدینه بهترین نمونه تکلیفی است که در سالهای اخیر به چشم می خورد.معلمان با تجربه و همچنین معلمان امروزی با ارائه پیک آدینه به دانش آموزان دروسی را که در طول هفته با دانش آموزان کارکرده اند را بازبینی کرده و باعث تمرکز و مرور درسی آنها در قالب تکالیف پیک آدینه می گردند.

معرفی بهترین و قوی ترین منبع پژوهشی دانشجو معلمان

بانک فایل پژوهشی معلمان

پس از صحبت پیرامون مقوله های بحث شده اعم از کارنمای معلمی، کنش پژوهی و پیک آدینه باید گفت که دانشجو معلمان برای استفاده از منابع پژوهشی در این رابطه می توانند از سایت بانک فایل پژوهشی معلمان استفاده نمایند. بانک فایل پژوهشی معلمان متشکل از تیمی متخصص در راستای فعالیت های پژوهشی فعالیت های خود را در راستای اقدامات پژوهشی و آموزشی معلمان همواره بروز کرده و این منابع قوی را در اختیار معلمین و همچنین سایر افراد جامعه فرهنگی که در زمره آنها دانشجو معلمان قراردارد می دهد.





:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 شهريور 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: